2024-10-03

Instytut Systemów Publicznych – wykonane prace oraz banknociarka NV11+

Instytut Systemów Publicznych jest prężnie działającą firmą sektora usług płatniczych powołaną w 2015 roku. Udziałowcy Instytutu reprezentują długoletnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań informatycznych dla sektora publicznego, a także w obszarze usług finansowych. Od 2020 roku firma posiada status Małej Instytucji Płatniczej (MIP).

Oferuje usługi przyjmowania opłat kartami płatniczymi oraz gotówką realizowane na urządzeniach samoobsługowych własnej konstrukcji, których działanie jest kontrolowane przez oprogramowanie stworzone w całości przez naszych specjalistów. Dotyczy to zarówno oprogramowania wewnętrznego urządzeń, jak i centralnego Systemu Zarządzania Terminalami, który monitoruje pracę wszystkich opłatomatów i udostępnia ewidencję transakcji naszym Klientom.

Po kilku latach działalności firma stała się zauważalnym udziałowcem rynku usług finansowych, w tym m.in. liderem rentowności, co zostało odnotowane w rankingach portalu Cashless zarówno za rok 2022, jak i 2023.

Samoobsługowy terminal płatniczy
Samoobsługowy terminal płatniczy

Ofertą Instytutu jest kompleksowa usługa przyjmowania opłat kartami płatniczymi oraz opcjonalnie gotówką z wykorzystaniem urządzeń samoobsługowych dedykowana przede wszystkim dla jednostek sektora publicznego: urzędów, sądów, instytucji rządowych i samorządowych.

Korzyści z opłatomatu:

  • Obniżenie kosztów
  • Samoobsługowy Terminal Płatniczy z powodzeniem zastępuje kasę urzędu/sądu/instytucji realizując jej funkcje przy znacznie niższych kosztach. Możliwość wnoszenia opłat kartami płatniczymi pozwala na ograniczenie kosztów obrotu gotówką.

  • Skrócenie czasu obsługi
  • Dostępność urządzeń samoobsługowych, takich jak opłatomaty, skraca czas obsługi interesantów urzędu/sądu/instytucji eliminując oczekiwanie w kolejce do kasy lub czynności związane z przygotowaniem i wysłaniem przelewu bankowego. Terminal odciąży również pracowników w codziennych obowiązkach.

  • Bezpieczeństwo dla interesanta
  • Bezpieczeństwo transakcji gwarantuje operator transakcji kartowych, firma Fiserv Polska S.A., która jako pierwsza firma rozliczeniowa w Polsce otrzymała certyfikat zgodności ze standardami bezpieczeństwa PCI DSS.

  • Automatyzacja księgowania
  • System Zarządzania Terminalami gromadzi dane transakcyjne w zakresie niezbędnym dla potrzeb księgowych i przekazuje je do systemów finansowo-ksiegowych urzędu / sądu / instytucji, co pozwala na automatyzację procesu księgowania wpłat.

Zastosowane rozwiązania:

W związku z rosnącymi wymaganiami co do opłat gotówkowych w bardzo dużych kwotach, np. za akcyzę do kilku tysięcy złotych, opłatomat został dostosowany do użycia wrzutników oraz banknociarek.

Opłatomat bardzo często musi wydawać z największych banknotów, nawet 500pln, tym samym został wyposażony w banknociarke z modułem do wydawania „Smart Payout” firmy Innovative Technology. Używane wrzutniki są standardowymi wrzutnikami używanymi w Vendingu.

Banknociarka Innovative Technology NV11+

Samoobsługowy terminal płatniczy
Akceptator banknotów NV11+ umożliwia sprawne wykrywanie umieszczonych nominałów i charakteryzuje się wysokim poziomem akceptacji wynoszącym aż 99,8%. Model ten został wyposażony w moduł, który umożliwia przechowywanie i wypłacanie banknotów. Może pomieścić do 30 banknotów, co pozwala na efektywne wydawanie reszty. Ułatwia również obsługę płatności, eliminując problemy związane z brakiem monet do wydania. Akceptator obsługuje banknoty o długości do 150 mm, a jego zbiornik może pomieścić maksymalnie 600 nominałów. Dodatkowo, urządzenie wyposażone jest w optyczne i mechaniczne zabezpieczenia chroniące przed oszustwami.

Samoobsługowy terminal płatniczy

Jako Partner technologiczny, na zamówienie Instytutu, wykonaliśmy następujące prace:

  • indywidualny projekt PCB, płytki sterującej zawierającej dwa procesory STM32, jeden dedykowany do obsługi MDB (wrzutnik), drugi do sterowania całością (pierwsza wersja < 30 dni)
  • implementacja protokołu ccTalk do obsługi banknociarki
  • implementacja protokołu własnego Instytutu (NanoPay) do obsługi systemów płatniczych
  • implementacja protokołu MDB (SLAVE) do obsługi wrzutnika, którego pierwsza wersja została stworzona w 60 dni

Współpraca Retail 24 z Instytutem Systemów Publicznych

Instytut, decydując się na współpracę z naszą firmą, postawiła na zaufanego partnera, który dostarcza rozwiązania dla samoobsługi.

Wykonane prace polegały na stworzeniu dedykowanego hardware’u jak i software’u sterującego zewnętrznymi systemami płatności gotówkowych.

Ale Nasze rozwiązania to nie tylko sprzęt, ale i kompleksowa obsługa, wsparcie techniczne oraz innowacyjne technologie, które gwarantują niezawodność i najwyższy poziom satysfakcji klientów.

pixel