Instytut Systemów Publicznych – wykonane prace oraz banknociarka NV11+
Oferuje usługi przyjmowania opłat kartami płatniczymi oraz gotówką realizowane na urządzeniach samoobsługowych własnej konstrukcji, których działanie jest kontrolowane przez oprogramowanie stworzone w całości przez naszych specjalistów. Dotyczy to zarówno oprogramowania wewnętrznego urządzeń, jak i centralnego Systemu Zarządzania Terminalami, który monitoruje pracę wszystkich opłatomatów i udostępnia ewidencję transakcji naszym Klientom.
Po kilku latach działalności firma stała się zauważalnym udziałowcem rynku usług finansowych, w tym m.in. liderem rentowności, co zostało odnotowane w rankingach portalu Cashless zarówno za rok 2022, jak i 2023.
Ofertą Instytutu jest kompleksowa usługa przyjmowania opłat kartami płatniczymi oraz opcjonalnie gotówką z wykorzystaniem urządzeń samoobsługowych dedykowana przede wszystkim dla jednostek sektora publicznego: urzędów, sądów, instytucji rządowych i samorządowych.
Korzyści z opłatomatu:
- Obniżenie kosztów
- Skrócenie czasu obsługi
- Bezpieczeństwo dla interesanta
- Automatyzacja księgowania
Samoobsługowy Terminal Płatniczy z powodzeniem zastępuje kasę urzędu/sądu/instytucji realizując jej funkcje przy znacznie niższych kosztach. Możliwość wnoszenia opłat kartami płatniczymi pozwala na ograniczenie kosztów obrotu gotówką.
Dostępność urządzeń samoobsługowych, takich jak opłatomaty, skraca czas obsługi interesantów urzędu/sądu/instytucji eliminując oczekiwanie w kolejce do kasy lub czynności związane z przygotowaniem i wysłaniem przelewu bankowego. Terminal odciąży również pracowników w codziennych obowiązkach.
Bezpieczeństwo transakcji gwarantuje operator transakcji kartowych, firma Fiserv Polska S.A., która jako pierwsza firma rozliczeniowa w Polsce otrzymała certyfikat zgodności ze standardami bezpieczeństwa PCI DSS.
System Zarządzania Terminalami gromadzi dane transakcyjne w zakresie niezbędnym dla potrzeb księgowych i przekazuje je do systemów finansowo-ksiegowych urzędu / sądu / instytucji, co pozwala na automatyzację procesu księgowania wpłat.
Zastosowane rozwiązania:
W związku z rosnącymi wymaganiami co do opłat gotówkowych w bardzo dużych kwotach, np. za akcyzę do kilku tysięcy złotych, opłatomat został dostosowany do użycia wrzutników oraz banknociarek.
Opłatomat bardzo często musi wydawać z największych banknotów, nawet 500pln, tym samym został wyposażony w banknociarke z modułem do wydawania „Smart Payout” firmy Innovative Technology. Używane wrzutniki są standardowymi wrzutnikami używanymi w Vendingu.
Banknociarka Innovative Technology NV11+
Jako Partner technologiczny, na zamówienie Instytutu, wykonaliśmy następujące prace:
- indywidualny projekt PCB, płytki sterującej zawierającej dwa procesory STM32, jeden dedykowany do obsługi MDB (wrzutnik), drugi do sterowania całością (pierwsza wersja < 30 dni)
- implementacja protokołu ccTalk do obsługi banknociarki
- implementacja protokołu własnego Instytutu (NanoPay) do obsługi systemów płatniczych
- implementacja protokołu MDB (SLAVE) do obsługi wrzutnika, którego pierwsza wersja została stworzona w 60 dni
Współpraca Retail 24 z Instytutem Systemów Publicznych
Instytut, decydując się na współpracę z naszą firmą, postawiła na zaufanego partnera, który dostarcza rozwiązania dla samoobsługi.
Wykonane prace polegały na stworzeniu dedykowanego hardware’u jak i software’u sterującego zewnętrznymi systemami płatności gotówkowych.
Ale Nasze rozwiązania to nie tylko sprzęt, ale i kompleksowa obsługa, wsparcie techniczne oraz innowacyjne technologie, które gwarantują niezawodność i najwyższy poziom satysfakcji klientów.